Η Google λάνσαρε ένα νέο ερευνητικό πείραμα με την ονομασία Learn Your Way στο Google Labs, το οποίο βασίζεται στο Gemini 2.5 Pro και μετατρέπει τα ψηφιακά βιβλία σε εξατομικευμένο εκπαιδευτικό υλικό.
Όπως αναφέρεται στο Google Research blog, το Learn Your Way είναι ένα σύστημα που δημιουργεί εξατομικευμένες μορφές περιεχομένου από ένα αρχείο PDF. Συγκεκριμένα, μετατρέπει το κείμενο σε διαδραστικό υλικό με εικονογραφήσεις, διαφάνειες με αφήγηση, ηχητικά μαθήματα μέσω διαλόγου (μεταξύ μαθητή και AI), κουίζ ανά ενότητα και νοητικούς χάρτες.
Για τις εκπαιδευτικές εικονογραφήσεις, η Google εκπαίδευσε ένα ξεχωριστό μοντέλο και συλλέγει σύνθετα σενάρια μέσω διαδικασιών με πολλά βήματα αλλά και με agents.
Σύμφωνα με εσωτερικό έλεγχο από τρεις ειδικούς που αξιολόγησαν 10 εγχειρίδια OpenStax (ιστορία, φυσική, κλπ.), οι μέσες βαθμολογίες για ακρίβεια, κάλυψη και συνέπεια με τις αρχές της εκπαιδευτικής επιστήμης έφτασαν το ≥0,85.
Η αποτελεσματικότητα του συστήματος ελέγχθηκε σε μια τυχαιοποιημένη ελεγχόμενη δοκιμή με 60 μαθητές λυκείου από το Σικάγο (ηλικίες 15-18 ετών). Οι συμμετέχοντες είχαν έως 40 λεπτά να μελετήσουν ένα θέμα σχετικά με την ανάπτυξη του εφηβικού εγκεφάλου, τυχαία κατανεμημένοι είτε σε έναν τυπικό αναγνώστη PDF είτε στο Learn Your Way.
Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι η ομάδα Learn Your Way απέδωσε 9% καλύτερα αμέσως μετά τη συνεδρία και 11% καλύτερα σε καθυστερημένη δοκιμή 3-5 ημέρες αργότερα (78% έναντι 67%). Το 100% των μαθητών στην πειραματική ομάδα ανέφερε μεγαλύτερη άνεση κατά την αξιολόγηση (έναντι 70% στην ομάδα ελέγχου), και το 93% θα ήθελε να συνεχίσει να χρησιμοποιεί το εργαλείο.
Προς το παρόν, το Learn Your Way αποτελεί ένα ερευνητικό πείραμα στο Google Labs. Η εταιρεία το τοποθετεί ως πλατφόρμα για περαιτέρω δοκιμές με συνεργάτες σε όλο τον κόσμο, με στόχο τον έλεγχο της αποτελεσματικότητας της εξατομίκευσης σε διάφορα μαθήματα και εκπαιδευτικά συστήματα, καθώς και τη διεύρυνση του συνόλου των εργαλείων - από την προσαρμογή ηλικίας/επιπέδου έως την αυτόματη δημιουργία παραδειγμάτων που διατηρούν το περιεχόμενο του πρωτότυπου εγχειριδίου.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου